Helgen sammanfattas med ett ord: Kärlek.

Här kommer en sammanfattning av en oerhört fin helg. El classico i fredags som väntat en vinst för di röde och det kändes skönt att plocka hem vinsten. Faktiskt kändes det lite skönt att värma upp och spela där även om det var lite halvt skumt. Efter matchen åkte vi ned till stan för att köpa med oss mat och landade senare i soffan hos Jossan. Mat, godis, gött tjöt, tv och handbollsbrudar. Landade i sängen halv två och var ganska slut.

På lördagsmorgonen ringde klockan nio och det var bara att hoppa upp. Spendera en 30 minuter kvalitetstid med två systersöner. Sexåringen spelade Mariokart och tvååringen hjälpte mig att sminka mig. Vid tio kom Lisa, älskade Lisa, och vi åkte ut till Dalsjöfors för att fynda lite på Gärdhem innan vi åkte tillbaka in till stan. Där väntade en fin soldejt med TT, Skogis och Julia på Sunhouse. Efter solningen orkade jag inte bege mig hem så jag satt där i soffan i tre timmar och tjötade med Julia som jobbade. Till slut var det bara att bege sig hem till monstrena och det blev lite lek innan de skulle åka hem. Kvällen spenderades hemma hos Fagerströms med god mat, Melodifestivalen och film.

Idag kom mitt hjärta hit för att mysa på den nog mest överskattade dagen på året. Men visa lite kärlek är aldrig fel. Jag fick en blombukett och jag gav han ett kuponghäfte med saker jag ska göra för han som att ge massage, laga middag, fixa spa-kväll osv. Jag gjorde mig iordning medan han spelade Mariokart som en paralyserad fem åring. Lite middag med pappa, efterrätt och en go promenad till hemmakväll för att hyra film gjorde våran kväll.

Inga kommentarer: