Resumé på livet som varit

Som vanligt lyckas tiden flyga förbi allt för snabbt och jag njuter av min tillvaro. Festen blev så grymt lyckad och alla verkade ha roligt. Det började med en god middag med tjejerna från Byttorps catering, bra musik, lekar, tåget och massa dans. Kvällen fortsätte med mer dans, mycket folk, ölbong, tjejerna som marscherade och skämde ut mig, många fina återseenden och kärlek helt enkelt. Hjärtat hade en ängels tålamod med sin dyngfulla flickvän på vägen hem. En promenad som normalt tar 10 min tog 30 min.



Förra helgen så var vi på cup i Danmark. De gick förvånadsvärt bra för att ha en avbytare och en utespelare i mål. Vi kom tvåa i gruppen och kom vidare till åttondel i A-slutspel där vi åkte ut. Men det kändes förbannat bra för vi åkte ur mot de som vann hela turneringen. Annars hade vi det sjukt roligt och mycket gött. Alltid lika roligt att vara iväg på cup, speciellt att se de andra laget och heja sig hes.


De känns att man börjar komma in i jobbet mer även om det har varit oerhört segt det senaste veckorna. Det kan iofs ha med att det varit fartfyllda veckor och knappt några lediga helger eller kvällar. Jag ska i alla fall komma i kapp med farten igen för det verkar som om vi har mycket att göra framöver. Tills dess får jag helt enkelt njuta av det underbara gänget, spontana saker som taco lunch och mysstund i solen.


Min helg har varit helt fantastiskt mysig och underbar. Jag åkte ut till Peter i lördags för att få efterlängtad quality time eftersom det var längesedan. Vi åkte för att handla, hyrde film och köpte sedan med oss thai för att bara sitta och mysa hela kvällen till film. Igår vaknade vi tidigt och njöt av det underbara vårvädret med en promenad innan vi kikade på en lägenhet som han kanske ska ta. Sedan blev det en god middag hos hans föräldrar. Jag har aldrig ätit stekt sill förut men det var riktigt gott faktiskt. På kvällen blev det spontan grill med sköna människor. En riktigt perfekt avslutning på en underbar helg. Fläskfilé, tzatsiki, bra människor, klyftpotatis, värmande sol, hjärtat som var supermysig. High five till livet!

Inga kommentarer: