Vår, fest och chillidill!

Klockan är sju en fredag kväll och jag är såååå-ååå redo att somna in varmt och skönt. De senaste dagarna (läs: veckorna) har maxats ganska rejält så nu ser jag fram emot en fin hemmakväll själv i soffan. Där nere lagas det mumsiga hamburgare, jag känner mig som tio år igen, och jag väntar in Så ska det låta och Skavlan. Så länge får jag fixa iordning musiken tills imorgon och ladda upp för en riktig hel dag i fest anda.

Idag har nycklar hämtats, lokal betalats, grejer till kvällen handlats och lämnats. Imorgon väntar att hämta och koppla in ljudanläggningen och fixa till i lokalen innan det äntligen är dags för vårat 40 års kalas. Vi insåg att det kan bli en aning trångt men känns skönt att bitarna har fallit på plats och att det äntligen är dags att bara släppa loss. Nu håller jag bara tummarna att allting ska klaffa imorgon och att det kommer bli en kalas kväll för alla.

Det är så underbart att slippa allt slask i år och att snön snart är helt borta. Våren ligger verkligen i luften och kryper. Så hårt att jag idag efter jobbet när vi var i Knalleland införskaffade mig ett par vita fräscha låga Nike-sneakers. Ni som känner mig vet att jag är en sucker för sneakers och speciellt Nikes. Nu är jag redo att få en helt kanon vår men ikväll är det bara ordet chilla som är fett i centrum.

Inga kommentarer: